keskiviikko 15. kesäkuuta 2011

Sano muikku!

Tänään toteutin yhden suurista unelmistani. Tilasin järkkärin. Kahdella objektiivilla. En ole varma, oliko elämäni fiksuin teko, enhän edes oikeasti tiedä paljon p*skaakaan järjestelmäkameralla kuvaamisesta. Osaan säätää sulkimen ja aukon arvoja. Siihen se sitten jääkin, mutta halu oppia on kova. Lisäksi tarjous oli niin järjetön (mukaan kaksi objektiivia plus kameralaukku), että siihen oli pakko tarttua.

Työn puolesta olen nyt kuvaillut Canonin järkkärillä. En edes muista mallia, mutta ihan hyvää kuvaa se ottaa. Jotenkin Canon ei kuitenkaan ole mulle mieluinen. Ystävälläni taas on näppärä Olympus, jollaista olen yrittänyt metsästää, tuloksetta.

Viikon päästä perheeseeni putkahtaakin Nikon D3100.
Kamera on pärjännyt ilmeisesti hyvin testeissä, ja keskusteluissakin siitä on tykätty, joten odotukset ovat korkealla. Nikonista mulla on vaan hyviä kokemuksia, sekä filmi- että digijärkkäreistä.

Pikkuveli saa ennakkoperintönä tuon Lumixin, jonka kanssa olen ainakin oppinut sen, ettei tuollaista välimallin kameraa kannata ostaa. Vähän liian iso bilekameraksi ja lehtikuvaamiseen huono. Vaikka kyllä tuollakin yhden kesän paikallislehteen kuvasi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti